A/Az Every Skill Kft. (4034 Debrecen, Erkel Ferenc utca 5. , adószám:
22618966-2-09, cégjegyzékszám/nyilvántartási szám: 09-09-018732 ) (a
továbbiakban: Szolgáltató, adatkezelő) alá veti magát a következő szabályzatnak:
A természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő
védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet
hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) AZ EURÓPAI
PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) szerint az
alábbi tájékoztatást adjuk.
Jelen adatvédelmi szabályzat az alábbi oldalak/mobil alkalmazások adatkezelését
szabályozza: https://www.medencewebshop.hu
Az adatvédelmi szabályzat elérhető az alábbi oldalról:
https://www.medencewebshop.hu/adatvedelmi-nyilatkoza/
A szabályzat módosításai a fenti címen történő közzététellel lépnek hatályba.
» Cégadatok, elérhetőségek
Szolgáltató neve: | AquaSkill Kft. |
Szolgáltató email címe: | info@medencewebshop.hu |
Szolgáltató telefonszáma: | +36-30 141 3999 |
Szolgáltató címe: | 4034 Debrecen, Nagyecsed utca 9 |
Illetékes, v. bejegyző cégbíróság megnevezése: | HBM. Cégbíróság |
Cégjegyzék száma: | 09-09-018732 |
Adószám: | 22618966-2-09 |
Bankszámla szám: | 10700141-22470803-51100005 |
Nemzetközi kód: | |
Swift kód: | |
Békéltető testület neve: | Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület |
Békéltető testület székhelye: | 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15. |
Békéltető testület elérhetősége: | Tel: 52-500-710, 52-500-745 |
Engedélyező hatóság megnevezése: | |
Engedélyező hatóság elérhetősége: | |
Engedély száma: |
Kapcsolatfelvétel
» Szállítás
Az alábbi módozatokat választhatja megrendelése során:
Szállítási módok:
- személyes átvétel
- kiszállítás
Végösszeg alapján:
0 HUF-tól 20 000 HUF-ig 990 HUF
20 000 HUF-tól 30 000 HUF-ig 1 850 HUF
30 000 HUF-tól 200 000 HUF-ig 2 900 HUF
200 000 HUF-tól ingyenes
Utánvétes fizetés költsége: 0 HUF
Posta pontra, MPL csomagautomatába, Futárral házhoz
Végösszeg alapján:
0 HUF-tól 20 000 HUF-ig 1 850 HUF
20 000 HUF-tól 180 000 HUF-ig 2 990 HUF
180 000 HUF-tól 990 HUF
Utánvétes fizetés költsége:
0 HUF-tól 10 000 HUF-ig 490 HUF
10 000 HUF-tól 30 000 HUF-ig 590 HUF
30 000 HUF-tól 50 000 HUF-ig 690 HUF
50 000 HUF-tól 890 HUF
A szállítási és fizetési módot a megrendelés során a rendelés összesítő oldalon választhatja ki, itt kerül feltüntetésre a megrendelt termék kiszállításának díja is.
» Fizetés
Az alábbi módozatokat választhatja megrendelése során:
A fizetés történhet:
- készpénzben (utánvéttel, vagy helyszíni kifizetéssel)
Készpénzes fizetésre utánvét formájában is van lehetőség. Ezesetben a szállítást végző futárnak kell az áru ellenértékét kifizetni.
- átutalással
Amennyiben nem készpénzes fizetési módot választ a termékek postázását, csak a fizetési tranzakció lezárását követően kezdjük meg.
» Elállás
7. ELÁLLÁS JOGA
7.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a
fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014.
(II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztót indokolás nélküli elállási
jog illeti meg.
A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát
a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő
időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek
vagy darabnak,
ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az
első szolgáltatásnak,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi
átvételének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
Ha a Szolgáltató a jelen tájékoztatásnak nem tesz eleget, a 14 napos elállási határidő
tizenkét hónappal meghosszabbodik. Ha a Szolgáltató a termék kézhezvételének
vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12
hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e
tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.
7.2. A Fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja az erre vonatkozó egyértelmű
nyilatkozatával, vagy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletében
meghatározott nyilatkozat-minta útján.
7.3. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap
elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő
harmadik személy a terméket átveszi.
7.4. Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja
közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
7.5. A termék visszaküldésének költségét a Fogyasztónak kell viselnie, a Szolgáltató
nem vállalta e költség viselését.
7.6. Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának
költségén kívül más költség nem terheli.
7.7. Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék
esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak
elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére
szabtak.
7.8. A Fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát
a. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének
teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes
Verzió: 1. · Elfogadás dátuma: 2023.12.07 · Generálás dátuma: 2023.12.07 · Frissítés dátuma: 2023.12.07 · Hitelesíti és készítette:
Virtualjog.hu 12
beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás
egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a
pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló
határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
d. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy
higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
e. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően
elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
f. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás
által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a
felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés
teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
g. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a Fogyasztó
kifejezett kérésére keresi fel a Fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási
munkálatok elvégzése céljából;
h. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver
példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a
csomagolást felbontotta;
i. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések
kivételével;
j. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
k. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás,
személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez
kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben
meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
l. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a
vállalkozás a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést,
és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul
vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
7.9. Szolgáltató a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul,
de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül
visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget,
ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is. Ugyanakkor a
Szolgáltatót visszatartási jog illeti meg.
7.10. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal
egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód
igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód
alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
7.11. Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől
Verzió: 1. · Elfogadás dátuma: 2023.12.07 · Generálás dátuma: 2023.12.07 · Frissítés dátuma: 2023.12.07 · Hitelesíti és készítette:
Virtualjog.hu 13
való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől
számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató
címen leadni.
7.12. Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot
megküldenie 14 napon belül.
7.13. Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt
visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t. A visszaküldés határidőben teljesítettnek
minősül, ha a Fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
7.14. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli.
7.15. A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon
többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási
módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.
7.16. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta
az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy
azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
7.17. Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti
Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt nyilatkozat
segítségével), telefonon, vagy akár személyesen is. Postai úton írásban történő jelzés
alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés
alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. A megrendelt terméket postai úton,
személyesen, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza a Fogyasztó a
Szolgáltató részére.
7.18. A Fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének
megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő
értékcsökkenésért felel.
7.19. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló
45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.
7.20. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.
7.21. Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen
Szabályzatban található elérhetőségeken.
7.22. Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti Fogyasztónak minősülő
Felhasználókat illeti meg.
7.23. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a
szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.
7.24. (Csak akkor alkalmazandó, ha Szolgáltató szolgáltatást is nyújt az értékesítés
mellett.) Ha a Fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja a távollévők
között kötött szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig
teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A Fogyasztó
által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás
adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a Fogyasztó bizonyítja,
hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget
Verzió: 1. · Elfogadás dátuma: 2023.12.07 · Generálás dátuma: 2023.12.07 · Frissítés dátuma: 2023.12.07 · Hitelesíti és készítette:
Virtualjog.hu 14
a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke
alapján kell kiszámítani.
7.25. Elállási jog gyakorlásának a menete:
7.25.1. Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási
szándékát a Szolgáltató elérhetőségein jelezni.
7.25.2. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék
kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban
történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, emailen keresztül
történő értesítés esetén az email küldésének idejét veszi figyelembe.
7.25.3. A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató
címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított
14 napon belül visszaküldeni, vagy szolgáltató részére átadni. A határidő betartottnak
minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem
kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt
az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket.
7.25.4. A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon
többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási
módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés
megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja
elállási jogát.
7.25.5. Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő
időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy
darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab
kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.
» Szavatosság, jótállás
8. JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG
Hibás teljesítés
Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg
a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.
Nem teljesít hibásan Szolgáltató, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés
időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e
fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a
Fogyasztó hátrányára tér el.
Több szavatossági jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő
Felhasználókat illeti meg.
Vállalkozásnak minősülő Felhasználó: olyan személy, aki a szakmája, önálló
foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.
Kellékszavatosság
8.1. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben
kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
8.2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által
választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye
teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a
kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás
arányos leszállítását vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott
kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban
Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
A Fogyasztó akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához igazodva - az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést
megszüntetni, ha
a) a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de
részben vagy egészben nem végezte el a leszerelést és az újbóli üzembe helyezést,
vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;
b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte
az áru szerződésszerűvé tételét;
c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi
szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
d) a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből
nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a Fogyasztónak okozott
jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.
Ha a Fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi
Verzió: 1. · Elfogadás dátuma: 2023.12.07 · Generálás dátuma: 2023.12.07 · Frissítés dátuma: 2023.12.07 · Hitelesíti és készítette:
Virtualjog.hu 16
szerződést, a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
A Fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét - a szerződésszegés súlyához
igazodva - részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a vállalkozás nem
tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos
kötelezettségeinek.
Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt
attól az időponttól kell számítani, amikor a Fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.
A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás
rendelkezésére kell bocsátania.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a vállalkozásnak a saját költségére
kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru
eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően - a
hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy
kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru
eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az
eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a
Fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által
ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.
A Fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági
joga a vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező
jognyilatkozattal gyakorolható.
Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak
meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére
vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a Fogyasztó az adásvételi
szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt
szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a Fogyasztótól
nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.
Ha a Fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi
szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy
a) a Fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az
érintett árut; és
b) a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a Fogyasztó részére az érintett
áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését
alátámasztó igazolást átvette.
8.3. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó (ha fogyasztónak minősül) köteles a hibát annak felfedezése után
haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon
belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől
számított két éves (vállalkozás vagy használt termékek esetén 1 éves) elévülési
határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. (Lejárati idővel
Verzió: 1. · Elfogadás dátuma: 2023.12.07 · Generálás dátuma: 2023.12.07 · Frissítés dátuma: 2023.12.07 · Hitelesíti és készítette:
Virtualjog.hu 17
rendelkező termékek esetében a kellékszavatosság a lejárati idő végéig
érvényesíthető).
Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális
tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő
folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozás felel az áru digitális
tartalommal vagy digitális szolgáltatással kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba
a) két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru
teljesítésétől számított két éven belül; vagy
b) két évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos
szolgáltatás teljes időtartama alatt
következik be vagy válik felismerhetővé.
8.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
8.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének
(amennyiben a Felhasználó fogyasztónak minősül)?
A teljesítéstől számított 1 éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a
hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket,
illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől
számított 1 év eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a
Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
8.6. Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint –
kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
8.7. Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy
kicserélését kérheti.
8.8. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos
minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott
leírásban szereplő tulajdonságokkal.
8.9. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba
hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e
jogosultságát elveszti.
8.10. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági
igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy
forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény
érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
8.11. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági
Verzió: 1. · Elfogadás dátuma: 2023.12.07 · Generálás dátuma: 2023.12.07 · Frissítés dátuma: 2023.12.07 · Hitelesíti és készítette:
Virtualjog.hu 18
kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége
alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba,
vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában
nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a
kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a
gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás (új tartós fogyasztási cikkek esetén)
8.12. Milyen esetben élhet Fogyasztó a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező
jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Szolgáltató jótállásra
köteles, ha a felhasználó Fogyasztónak minősül.
8.13. Fogyasztót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás időtartama:
a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 1
év,
b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár
esetén 2 év,
c) 250 000 forint eladási ár felett 3 év.
E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár.
A jótállási határidő a fogyasztási cikk Fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az
üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés
napjával kezdődik.
Amennyiben a Fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl
helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk
átadásának napja.
A Fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a Szolgáltató székhelyén,
bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett
javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
Jótállási igénye alapján a jogosult választása szerint
1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási jog
teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik jótállási igény
teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne,
figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a
Verzió: 1. · Elfogadás dátuma: 2023.12.07 · Generálás dátuma: 2023.12.07 · Frissítés dátuma: 2023.12.07 · Hitelesíti és készítette:
Virtualjog.hu 19
szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott
érdeksérelmet; vagy
2. az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, vagy a szerződéstől
elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e
kötelezettségének a (...) nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a
kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Törekedni kell a 15 napra
A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó
szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.
29.) NGM rendelet 5. §-a alapján a Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a
kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a
kicserélés időtartama a 15 napot meghaladja, akkor a Szolgáltató a
Fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A
tájékoztatás a Fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a
fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.
Ha kiderül, hogy nem javítható a termék
Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása
során a Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem
javítható, a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles a
fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs
lehetőség, a Szolgáltató köteles a vételárat 8 napon belül a Fogyasztó részére
visszatéríteni.
Ha negyedszer is elromlik a termék
Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk 3 alkalommal történő kijavítást
követően ismét meghibásodik – ha a Fogyasztó nem igényli a vételár arányos
leszállítását, és a Fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére
kijavítani vagy mással kijavíttatni, a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket 8 napon
belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a Szolgáltató
köteles a vételárat 8 napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha nem sikerül 30 napon belül kijavítani
Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény Szolgáltató részére való közlésétől
számított 30. napig nem kerül sor, – a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a
Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen
elteltét követő 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs
lehetőség, a Szolgáltató köteles a vételárat a harmincnapos kijavítási határidő
eredménytelen elteltét követő 8 napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
8.14. Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha
bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy
ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve
Verzió: 1. · Elfogadás dátuma: 2023.12.07 · Generálás dátuma: 2023.12.07 · Frissítés dátuma: 2023.12.07 · Hitelesíti és készítette:
Virtualjog.hu 20
termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem
érvényesíthet, egyébként viszont Fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a termék-és
kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.
8.15. Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható
élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért.
8.16. Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan
károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből,
túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb,
a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
8.17. Ha a Fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe
helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Szolgáltató
köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a
rendeltetésszerű használatot akadályozza.